Homepage

Siemens na veletrhu MSV 2017: Jak obrábět efektivněji? Pomocí digitalizace

Virtuální realita a digitalizace výroby se stávají běžnou součástí dnešního světa průmyslu. Moderní technologie se však neomezují pouze na oblast průmyslové automatizace, vysokou efektivitu přinášejí i do oblasti strojírenství a obráběcích technologií. Přijďte se přesvědčit na Mezinárodní strojírenský veletrh (MSV) v Brně, kde Siemens představí nejnovější možnosti a řešení pro lepší výrobu.

Nahlédněte do budoucnosti výroby

Na začátku září t.r. zahájily na Českém institutu informatiky, robotiky a kybernetiky (CIIRC) ČVUT svoji činnost hned tři nová pracoviště – národní centrum Průmyslu 4.0, Testbed pro Průmysl 4.0 a evropský projekt RICAIP pro pokročilé výrobní technologie. Český institut informatiky, robotiky a kybernetiky byl založen 1. července 2013 jako vysokoškolský ústav ČVUT v Praze. Jeho hlavním posláním je integrace výzkumu a vzdělávání v oblasti informatiky, realizovaného nejen v rámci ČVUT, ale i dalších mimopražských výzkumně-vzdělávacích center, s aktivitami podobně zaměřených pracovišť v zahraničí. Spektrum výzkumného zájmu CIIRCu je velmi široké. Zahrnuje automatické řízení a optimalizaci, robotiku, umělou inteligenci, počítačovou grafiku, počítačové vidění a strojové učení, návrh softwarových systémů a výpočetních prostředků, návrh rozhodovacích a diagnostických systémů a jejich aplikace…

Průmysl 4.0 v praxi

Myšlenky Průmyslu 4.0 znějí nepochybně lákavě. Jsou však skutečně aplikovatelné v průmyslové praxi? Zajeli jsme se o tom přesvědčit do pěti závodu Siemensu v České republice. A dopředu můžeme prozradit, že Průmysl 4.0 se zde opravdu stává realitou.

Wings – jedinečné setkání technologie s uměním

Vstup do jednoho z nejmodernějších a „nejzelenějších“ kancelářských komplexů na světě – nového sídla vedení společnosti Siemens – zdobí jedno z křídel obdivuhodného sousoší „Wings“ z dílny amerického umělce Daniela Libeskinda. Tisíce LED světel na desetimetrové soše symbolizují ústřední téma digitalizace.

TrainIT

Informace na míru pro vlakový personál i cestující Představte si, že ještě předtím, než vystoupíte z vlaku či vozidla městské hromadné dopravy, dostanete informaci, kterým směrem máte vystoupit, abyste se dostali co nejrychleji ke svému cíli, případně jaké významné instituce či památky se nacházejí v blízkosti. Pokud cestujete dále, systém vám zobrazí informace o tom, jaké spoje vám navazují a kolik času máte na přestup. Utopie? Nikoli, se systémem TrainIT již blízká budoucnost.

Městská doprava se digitalizuje

Trvalá migrace obyvatel do měst dostává dopravní systémy po celém světe na hranice jejich možností. Řešení této kritické situace přináší digitalizace, která nejen výrazně zefektivňuje stávající systémy, ale současně usnadňuje a zpříjemňuje lidem kromě cestování i ostatní stránky života ve městech.

Křižovatky přestávají být pro záchranné složky a MHD noční můrou

Řidiči se jistě shodnou na tom, že křižovatky patří k nejméně oblíbeným místům městské dopravní infrastruktury. Příliš mnoho vozidel a jízdních pruhů, ukazatele mířící do všech stran, semafory, vřava, zmatek. Když se pak ke křižovatce blíží třeba sanitka nebo hasičský vůz, chaos ještě vzrůstá. Ke zklidnění provozu na křižovatkách a také – a to především – k co nejrychlejšímu průjezdu vozidla záchranného systému by měl nyní přispět nový systém Sitraffic Stream. O přednostech této novinky jsme si povídali s Petrem Mikolášem z brněnské pobočky vývojového centra Corporate Technology společnosti Siemens, s.r.o., který se na jejím vývoji podílel.

Roboti se pustí do výroby módních tenisek

Světová produkce sportovní obuvi se v minulých desetiletích z velké části přestěhovala do Asie. Ušít takovou botu totiž vyžaduje pořádnou dávku ruční práce, která je v Asii levnější než v evropských zemích nebo v USA. Teď by mohl nastat bod obratu a produkce sportovních bot by se mohla částečně vrátit zpět – díky robotickým technologiím. A dokonce by mohlo jít o obuv připravenou přesně na míru každého zájemce.

Než se nový vůz dostane k zákazníkovi, musí projít mnoha kroky výroby. Zde probíhá finální kontrola laku na karoserii Škoda Superb.

Jak vznikají karoserie ve ŠKODA AUTO Kvasiny

Karoserie tvoří velmi důležitou součást každého auta. I podle ní se často rozhodujeme, zda si nový vůz pořídíme, nebo ne. Kromě tvaru a barvy hraje velkou roli také kvalita povrchové úpravy – konkrétně laku. O bezchybné sušení čerstvě nalakovaných karoserií se v automobilce ŠKODA AUTO v Kvasinách stará nový Heating Control Systems (HCS) od společnosti Siemens.

Robotický institut bojuje o své místo

Bez peněz na institucionální financování, tedy na zajištění svého základního chodu, nemůže ve světě ani u nás žádná vědecká instituce dlouhodobě fungovat, říká Vladimír Mařík, ředitel Českého institutu informatiky, robotiky a kybernetiky (CIIRC) ČVUT. Pane profesore, i přímo na ČVUT má váš ústav odpůrce, kteří tvrdí, že CIIRC je příliš drahý, odčerpává peníze fakultám a měl by raději být součástí některé fakulty. Dokonce kvůli tomu – neúspěšně – požadovali odvolání rektora ČVUT Petra Konvalinky. Jak jim odpovídáte? CIIRC je vysokoškolským ústavem nového typu – ústavem vytvářejícím prostor pro širokou interdisciplinární spolupráci fakult, univerzit i průmyslových institucí. Svým způsobem přináší zásadní změnu, průlom v organizaci výzkumu i vysokoškolského vzdělávání, a to v souladu se světovými trendy. To se mnohým, kteří chtějí rozmělnit integritu naší alma mater, zejména některým…

Trefa jako nikdy předtím

Na celém světě je šedesát milionů hráčů golfu. Ať už jde o víkendové hráče, talentované amatéry či špičkové profesionály, všichni hledají možnost, jak svou hru zlepšit. Až donedávna byl jedinou možností trénink. Společnost Callaway Golf však přišla s druhou možností: zlepšit hole. Díky spolupráci se Siemens PLM Software dnes její hole patří k nejlepším na světě.