Rozhovory strana 2

Proč Siemens iniciuje celosvětovou „Chartu důvěry“

S Chartou důvěry společnost Siemens pozvedá otázku kybernetické bezpečnosti na novou úroveň. Siemens zahajuje společně s firmami Daimler a IBM silnou globální iniciativu: Od této chvíle budou budoucí produkty všech partnerských společností navrhovány a realizovány podle pevných zásad kybernetické bezpečnosti.

Digitalizace každodenního života

Julie Alexanderová, ředitelka městského rozvoje v globálním středisku kompetencí pro města společnosti Siemens, vysvětluje, jak inteligentní infrastruktura Smart City snižuje náklady, zvyšuje efektivitu a zlepšuje každodenní život. Světový kongres Smart City Expo, který se konal v listopadu loňského roku v Barceloně, vypadal jako naléhavé celosvětové volání po rozvoji chytřejších a udržitelnějších měst. Opravdu inteligentní města tak nutně potřebujeme?

Naslouchat strojům se firmám vyplatí

Svět internetu věcí se vyvíjí velmi dynamicky. Počet zařízení, která se každoročně připojí, roste exponenciální řadou a do roku 2020 by jich mělo být až 50 miliard. Všechna tato zařízení generují nesmírně hodnotná data. Siemens proto prostřednictvím platformy MindSphere buduje otevřený ekosystém kooperujících společností, který zákazníkům při sběru a využití dat přináší komplexní řešení s co největší přidanou hodnotu. O platformě MindSphere, budoucnosti průmyslu i kybernetické bezpečnosti jsme si povídali s Františkem Podzimkem, MindSphere Business Developerem společnosti Siemens.

Pomůžeme firmám zlepšit výrobu

Testbed pro Průmysl 4.0 v pražských Dejvicích je prvním zařízením svého druhu u nás. Nejen o něm, ale i o spolupráci akademické a průmyslové sféry i o unikátních řešeních Siemens, která tvoří srdce i mozek celé laboratoře, jsme si povídali s Pavlem Burgetem, vedoucím Testbedu pro Průmysl 4.0 Českého institutu informatiky, robotiky a kybernetiky.

Chceme maximálně vytěžit digitální příležitosti

Vybudovat a řídit inteligentní továrnu neznamená používat pouze nejnovější stroje. stále významnější roli hraje software a schopnost pracovat s informacemi a vytvářet nové obchodní příležitosti. Škoda Auto představuje inovačního lídra, který je pro mnoho českých společností vzorem a inspirací. na otázku, jak digitální transformace ovlivňuje výrobu a podnikání výjimečné české automobilky, odpovídá Jiří Drbout, vedoucí Plánování značky v oblasti výroby a logistiky Škoda Auto.

MindSphere přichází do chytrých továren i chytrých měst

Průmyslový internet věcí a cloudové systémy patří mezi klíčové technologie budoucnosti. Nyní je ideální období, kdy bychom měli do těchto nových technologií investovat, aby nám neujel vlak – říká František Podzimek, MindSphere Business Developer ze společnosti Siemens.

Virtuálním autem se nesvezete a teleportovat se zatím neumíme

Digitalizace a Průmysl 4.0 s sebou nesou kromě vzniku bezpočtu nových produktů a technologií rovněž zásadní změny v obchodních modelech, tvorbě cen či způsobech práce. Výrazně se též mění poptávka trhu, na kterou musejí výrobci pružně reagovat. O některých z těchto významných aspektů „nové doby“ jsme hovořili s ředitelem pro digitalizaci v Siemens ČR Leošem Dvořákem.

Akumulace energie odpovídá na základní změny v energetice

Jakým směrem se vyvíjí česká energetika a jak na to reaguje, či spíše nereaguje česká legislativa? Proč se společnost E.ON rozhodla investovat do největšího bateriového úložiště v České republice a co si od tohoto kroku slibuje? Nejen o těchto otázkách jsme hovořili s generálním ředitelem společnosti E.ON Česká republika Martinem Záklasníkem.

Moderní výroba potravin? Digitální a efektivní

Potravinářský průmysl dnes čelí obrovskému tlaku. Na jedné straně spotřebitelé hlídají kvalitu potravin, na druhé straně obchodní řetězce vyžadují nejnižší možné ceny a neustále posouvají hranice flexibility dodávek. Navíc i do této oblasti přichází trend digitalizace a Průmyslu 4.0, do kterého by se výrobní závody rády zapojily, ale často nevědí jak. O tom, jak zvládnout tuto nelehkou situaci, jak v celém procesu může pomoci Siemens a co s tím mají společného data, jsme si povídali s Martinem Kočím, Key Account Managerem společnosti Siemens pro oblast Food & Beverage (F&B).