Pole je základ, na jídlo z živných roztoků si ještě počkáme
„Chceme pořád lepší jídlo, které musí dodat stále míň zemědělců. Zemědělství se proto nemůže obejít bez dalších modernizací,“ říká profesor Jaroslav Petr.
„Chceme pořád lepší jídlo, které musí dodat stále míň zemědělců. Zemědělství se proto nemůže obejít bez dalších modernizací,“ říká profesor Jaroslav Petr.
Čistírny odpadních vod většinou nebývají stavby, které by příliš přitahovaly zájem veřejnosti. Ty od společnosti Environment Commerce CZ ale představují výjimku. Jejich kruhové budovy připomínající okrasné skleníky v sobě totiž skrývají pokročilou technologii s plně automatickým provozem řízeným systémem Siemens.
Rozvoj semaforů kopíruje silniční dopravu. Se zvyšujícím se množstvím automobilů vzrůstal počet světelných signalizačních zařízení a z jednoduchých, dálkově ovládaných návěstidel se po nástupu elektronických obvodů postupně stala automatizovaná zařízení propojená do systémů, které umožňují projet na zelenou několik křižovatek za sebou. U světelné signalizace, podobně jako u automobilů, hraje klíčovou roli spotřeba, spolehlivost a bezpečnost. Vědci společnosti Siemens, nyní vyvinuli nejúspornější semafor na světě.
Nové sídlo vedení společnosti Siemens v centru Mnichova je jedním z nejmodernějších a „nejzelenějších“ kancelářských komplexů na světě. Slavnostně bylo otevřeno v červnu 2016.
V roce 2012 společnost Siemens otevřela v Londýně novou budovu s příznačným názvem Crystal, která způsobila převrat v dosavadním chápání „zelených budov“. Crystal se stal z poloviny novým londýnským domovem společnosti Siemens a sídlem světového kompetenčního centra Siemens zaměřeného na řešení pro města.
Nástup obnovitelných zdrojů vzbudil otázku, jak energetici dokážou zkrotit jimi způsobené nestability v síti. Zatím se jim to daří dobře, a na trh už vstupuje nová generace nástrojů, které jejich možnosti ještě rozšíří. Brzy byste mohli mít jeden takový u vás v ulici.
Na severovýchodním okraji Vídně, v místech, kde v minulosti bývala letištní plocha, se již několik let čile rozrůstá nové předměstí jménem Aspern. Není to však pouze další z mnoha tuctových městských periferií. Toto je laboratoř, kde se simuluje život budoucích měst, kde se vědci, urbanisté, ale i běžní rezidenti společně učí, jak sladit požadavky na komfortní bydlení s energeticky úspornými technologiemi a novými distribučními soustavami.
Objem letecké dopravy vytrvale roste a s ním i obavy o dopady na životní prostředí. Vyřešit ekologické, ale i ekonomické otazníky by dopravcům měly pomoci letouny s hybridním elektrickým pohonem. Zdá se, že jejich nástup se blíží.
Začala se psát nová kapitola letectví – v Německu zdárně proběhl první let letadla s elektrickým motorem o výkonu 260 kW, což je v této kategorii světový rekord. O pohon letadla se postaral speciálně vyvinutý elektromotor Siemens s mimořádným poměrem hmotnost/výkon.
Soupravy metra jezdící bez lidské obsluhy nejsou ničím novým, v některých evropských městech se takovéto vlaky pohybují již více než 25 let. Nejdéle je bezobslužné metro v provozu ve francouzském Lille – od roku 1983. Bezobslužným provozem metra se dnes mohou pochlubit rovněž v Londýně, Lyonu, Turíně, Budapešti či Barceloně.
Jízda po městě většině řidičů příliš radosti nečiní. Vydatně k tomu přispívají i potíže, které obvykle mívají s parkováním. V každém trochu větším městě je totiž parkovacích míst méně než vozidel, která se pohybují po jeho ulicích. Pokud řidič hledá místo k zaparkování, musí v průměru ujet 4,5 km, než je najde. Pokud tyto kilometry přepočteme na emise CO2, jedná se minimálně o 630 g. Jsou-li takových vozidel každý den ve městě stovky či tisíce, je to již poměrně značné množství.
Město Pardubice patří v rámci České republiky k několika málo regionům, které jsou velmi aktivní v projektu Smart Cities, tzv. chytrých měst. O tom, jak by měly vypadat Pardubice v roce 2020 a jaké cesty vedou k naplnění těchto vizí, jsme hovořili s primátorem města Pardubice Martinem Charvátem.