Homepage

Nová inspirace pro londýnskou podzemku

London Underground nebo prostě Tube. Londýnská podzemka je nejstarším metrem světa. Za dobu své existence se stala nejen ikonickou součástí metropole, ale udávala i světové trendy v oblasti veřejné dopravy. Za čtyři roky oslaví své 160. výročí. Dostane k němu nová vozidla vycházející z platformy Siemens Inspiro.

Metro pro Vídeň: U5 bude šestá

Čtyřiatřicet plně automatizovaných souprav od Siemense umožní provoz na připravované nové lince vídeňského metra, a zlepší tak dopravní možnosti pro 1,8 milionu Vídeňanů i pro návštěvníky metropole na Dunaji.

Městská doprava se digitalizuje

Trvalá migrace obyvatel do měst dostává dopravní systémy po celém světe na hranice jejich možností. Řešení této kritické situace přináší digitalizace, která nejen výrazně zefektivňuje stávající systémy, ale současně usnadňuje a zpříjemňuje lidem kromě cestování i ostatní stránky života ve městech.

Metro bez lidské obsluhy – rychlejší, bezpečnější

Soupravy metra jezdící bez lidské obsluhy nejsou ničím novým, v některých evropských městech se takovéto vlaky pohybují již více než 25 let. Nejdéle je bezobslužné metro v provozu ve francouzském Lille – od roku 1983. Bezobslužným provozem metra se dnes mohou pochlubit rovněž v Londýně, Lyonu, Turíně, Budapešti či Barceloně.

Sem vložte popis obrázku

Veřejná doprava nesmí být „socka“

V České republice neustále přibývá aut, ale už téměř neroste počet auty najetých kilometrů. Při pohledu na statistiky je zřejmé, že jsme dosáhli vrcholu v objemu individuální automobilové dopravy, a je cítit zvýšená poptávka po lepší hromadné dopravě, říká Jiří Pohl, senior engineer společnosti Siemens. Ale musíme podle něho nabídnout zákazníkům kvalitu, a co je ještě důležitější, mít dlouhodobou vizi a uskutečňovat ji.