Homepage

Plameny na střeše auta nejsou oheň, ale věrná napodobenina blesku. Dokazují, že součástkám tohoto elektromobilu rázové napětí blesku neublíží, ale současně mají vytvořit reklamní poselství: tento elektromobil se nabíjí téměř tak rychle jako blesk.

Umělý blesk osvětluje nový elektromobil

Do střechy elektromobilu bijí blesky – přesněji jejich napodobeniny. Jsme v hale testovací laboratoře Siemensu v Berlíně. Elektrické výboje zde dosahují hodnoty až tří milionů voltů. Na střeše auta vytvářejí působivě tančící ohnivé plameny. Jejich světlo ozařuje celou halu a doprovází je pulzující praskání. Autu se podle očekávání nic nestane.

Kdo vládne světu internetu věcí?

Každoročně zveřejňovaný IoT ONE 500 Index představuje společnosti, které mají největší vliv na ekosystém internetu věcí (IoT). Sestavuje jej americká analytická společnost IoT ONE na základě hodnocení více než 2 000 poskytovatelů řešení IoT.

Elektromobilita se stává žhavým tématem i v Česku

Přichází elektrická horečka Podle údajů Centra dopravního výzkumu se vloni počet zaregistrovaných elektromobilů v České republice zvýšil na 703 osobních automobilů, což ve srovnání s předchozím rokem činí 82% nárůst. Zároveň v registru přibylo 278 plug-in hybridů. I když se stále jedná o malý podíl a aktuálně je v tuzemsku zaregistrováno přibližně 2200 elektromobilů, tato čísla se neustále zvyšují. Prognózy říkají, že by elektromobily v Evropě měly mít do dvou let osmiprocentní podíl v prodejích a v roce 2025 až 25 %. Volkswagen plánuje prodat v roce 2020 přes 100 000 čistě elektrických vozů a značky spadající do tohoto koncernu by do roku 2025 měly na trh dodat 80 nových modelů elektromobilů. V prosinci 2018 Volkswagen dokonce ohlásil konec spalovacích motorů – poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026 a prodávat je bude zhruba do roku 2040. Pozadu nezůstává…

E-Car Operation Center, systém pro správu nabíjecí infrastruktury

Mezi klíčové vlastnosti systému patří otevřenost, komunikace v reálném čase, dálkové řízení a možnost využívat nabíječky různých provozovatelů, tzv. roaming. E-Car Operation Center představuje, spolu s nabíjecími stanicemi, zařízeními pro akumulaci elektrické energie a technologiemi pro budování energetické infrastruktury, klíčový prvek komplexního řešení Siemens pro elektromobilitu.

Infrastruktura pro elektromobily není dokonalá, ale zlepšuje se

Ivo Hykyš, který má ve společnosti Siemens na starosti elektromobilitu a nabíjecí infrastrukturu, zná úskalí řidičů ekologických aut na vlastní kůži. V Česku zatím řidiči elektromobilů nenajdou dobíjecí stanice všude, kde by potřebovali. Při svojí cestě si musí naplánovat, kde zastaví, aby neskončili s odstaveným vozem a vybitou baterií. Situace se však rychle zlepšuje.

Velaro Novo – do detailu vyladěný rychlovlak

V září byla na berlínském veletrhu InnoTrans veřejnosti představena nová elektrická trakční vysokorychlostní jednotka Velaro Novo. Nabízí rychlost 360 km/h, větší a variabilnější vnitřní prostor, vylepšenou aerodynamiku, sníženou hmotnost, nižší provozní náklady a až o 30 % nižší spotřebu energie. Vyjet má v roce 2023 a její ambice jsou globální.