Doprava strana 3

Autonomní jízda. Cíl na dohled?

První elektronicky řízené asistenční systémy se v automobilech začaly objevovat již v 70. letech 20. století. To byly první krůčky směrem k autonomní jízdě, která se díky současnému rozvoji umělé inteligence jeví být cílem, jehož dosažení je již na dohled.

Lepší internet na cestách

On-line připojení již považujeme za běžný standard. Využíváme ho pro práci i zábavu. Zvykli jsme si mít ho k dispozici i na cestách. Ve vlaku nám však dnes často chybí. Siemens nyní přichází s elegantně jednoduchou technologií, která to může změnit.

Po kolejích až k alpským velikánům

Švýcarské horské železniční tratě jsou proslulé. Stoupají úchvatnou krajinou až na dosah alpských velikánů. Co však tyto starobylé železnice neodhalují na první pohled, je, že jsou vybaveny nejmodernějšími technologiemi od společnosti Siemens. Ty zajišťují bezpečné cestování i v extrémně nepříznivých klimatických podmínkách. Technická řešení, která Siemens dodává, jsou přitom stejně různorodá jako samotné horské vlaky.

Vodík a akumulátory ve službách železnice

Spalovacími motory poháněná vozidla mají vysokou spotřebu energie, produkcí CO2 přispívají k nežádoucím změnám klimatu a exhalacemi poškozují zdraví obyvatelstva. Nejen proto je budoucnost železniční dopravy spojena s elektřinou. Nové technologie urychlí její nástup i na vedlejších tratích. 

Siemens a elektrická mobilita

Elektromobil je téměř stejně starý jako automobil poháněný spalovacím motorem. Siemens byl přitom u vývoje elektrické mobility od samého počátku. Nejnovějším milníkem na cestě k elektrické mobilitě je 150 kW nabíječka Siemens Triberium.

Metro pro Vídeň: U5 bude šestá

Čtyřiatřicet plně automatizovaných souprav od Siemense umožní provoz na připravované nové lince vídeňského metra, a zlepší tak dopravní možnosti pro 1,8 milionu Vídeňanů i pro návštěvníky metropole na Dunaji.

Tramvaje v německém Ulmu jsou už několik let vybaveny zlepšujícími se verzemi systému automatického protisrážkového systému. V běžném provozu sbírají údaje, které poslouží k zavádění strojů, jež by se měly obejít zcela bez řidiče.

Co musíme udělat pro (umělou) inteligenci

Když se před zhruba sto lety objevily v silničním provozu první semafory, silnice nepatřily automobilům tak výhradně jako dnes. Po silnicích se tehdy projížděly i koňské povozy a tvůrci dopravní signalizace měli vážné obavy, zda se všichni naučí nové signály chápat a budou je respektovat. Praxe naštěstí nakonec tyto obavy nepotvrdila. To ale neznamená, že byly neoprávněné.

V jedné i dvou stopách

Elektrické mobilitě patří budoucnost. O tom jsou přesvědčeni nejen téměř všichni významní výrobci osobních automobilů, ale také první výrobci motocyklů. V jejich čele stojí legendární značka Harley-Davidson. Siemens je na rozvoj elektrické mobility v jedné i dvou stopách připraven moderními nabíjecími stanicemi.

Data s cenou zlata

Data jsou velmi cennou komoditou a pro uživatele inovativní platformy Siemens Railigent v oblasti železniční dopravy to platí dvojnásob. Inovativní způsob získávání, zpracování a využívání dat přináší revoluci do řízení železniční dopravy.